Væbnermesterskabet

Skabeloner til pressemeddelelser før og efter Væbnermesterskabet

Foto: Kasper Henriksen

Eksempel 1: Før Væbnermesterskabet

Byens FDFere til finale i Væbnermesterskabet

Leg og vilde udfordringer er i højsædet, når over 1600 børn fra hele landet dyster mod hinanden i FDFs store Væbnermesterskab i Kristi Himmelfartsferien. Også [antal] fra [bynavn] er med.

Torsdag kulminerer måneders forberedelse, når [antal] børn fra [kredsnavn] deltager i finalen i FDFs store Væbnermesterskab.

Over fire dage skal børnene knuse koder, opklare mysterier og dyste i hæsblæsende discipliner sammen med 1600 andre FDFere fra hele landet. Finalen finder sted i København, og de i alt 45 poster er spredt over hele byen.

Undervejs bliver børnene udfordret i samarbejde, kreativitet og udholdenhed. De går sammen i patruljer med en voksen patruljeleder, som deltager på lige fod med børnene og heller ikke kender posterne på forhånd.

Og der er brug for alle kræfter undervejs, fortæller kredsleder [navn] fra [kredsnavn].

”Det gode ved Væbnermesterskabet er, at alle kan bidrage med hver deres kompetencer, når opgaverne skal løses. Det er nødvendigt at samarbejde for at komme i mål,” siger kredsleder [navn] fra [kredsnavn].

For [ham/hende] er der ingen tvivl om, at børnene får en masse ud af at være med.

”Væbnermesterskabet er en stor oplevelse for børnene i kredsen. De får en masse gode minder med hjem,” siger [navn].

Konkurrencen rundes søndag af med en fælles friluftsgudstjeneste på teltpladsen i Ballerup og præmieoverrækkelse til vinderne.

Eksempel 2: Efter Væbnermesterskabet

Byens FDFere dystede i Væbnermesterskabet

[Antal] børn fra [kredsnavn] var med, da 1600 FDFere fra hele landet dystede mod hinanden i årets Væbnermesterskab.

Det gik vildt for sig, da [antal] børn fra [kredsnavn] i Kristi Himmelfartsferien deltog i finalen i årets Væbnermesterskab.

Over fire dage skulle børnene knuse koder, opklare mysterier og dyste i hæsblæsende discipliner spredt over hele København, hvor finalen fandt sted. I alt 45 poster, hvor børnene blev udfordret i samarbejde, kreativitet og udholdenhed.

Kredsleder [navn] fra [kredsnavn] glæder sig over alt det, børnene har fået ud af at være med.

”Det har været en kæmpe oplevelse for børnene at få lov at prøve sig selv af til så stort et arrangement. For os er Væbnermesterskabet én stor leg, hvor den fælles indsats er helt nødvendig for at klare sig. Alle kan være med og bidrage med hver deres færdigheder, og der har været brug for alle kræfter undervejs,” siger [navn på kredsleder].

En smuk friluftsgudstjeneste på teltpladsen i Ballerup samt præmieoverrækkelse til vinderne markerede søndag afslutningen på årets Væbnermesterskab.