FDF-mail

FDF tilbyder alle medlemmer over 15 år og udvalg under FDF, en FDF-mailadresse og opbevaring af dokumenter

Overgangen fra Carla til Medlemsservice er desværre ikke færdig på dette område. Der vil derfor være ting der ikke kan lade sig gøre endnu.

Vi arbejder hen mod løsningen og vi kommer tættere og tættere på, men er desværre ikke i mål endnu.

Alle medlemmer af FDF, der fyldt 15 år kan få en FDF-mail og et sted at opbevare dokumenter, det samme gælder udvalg under landsforbundet.
Det er bare to forskellige løsninger, der for er det delt op her under.

Personlig FDF-mail

Nu

Mange ledere har en personlig FDF-mail, den er knyttet til deres medlemsnummer i Medlemsservice og kan ikke gives videre.

E-mail udbydes på Google med 30 GB plads, er personlig og følger dit medlemsnummer i Medlemsservice, så længe du er medlem.
En mailkonto kan IKKE gives videre til en anden bruger, da det er en personlig konto.

FDF-mails kan oprettes manuelt af forbundskontoret. Skriv til akh@FDF.dk, med 4-5 forslag hvad mailadressen skal være før @FDF.dk, det skal være mindst 5 tegn. Den vil så blive oprettet og du får en mail retur med login oplysninger.

Der logges på FDF-mailen med FDF-login.

Mail

Mailen kan sættes på på flere måder

  • tilgås via mail.FDF.dk og brugeren vil opleve at det fuldstændigt svarer til en Gmail.
  • videresendt til en anden mailadresse. Se denne vejledning.
  • Tjekke mailen via din almindelige mailklient f.eks. Outlook. Følg vejledning fra Gmail f.eks. denne.

Opbevaring af dokumenter

I FDF-mailen er det tilknyttet Drev ligesom en almindelig Gmail. Her er det muligt at opbevarer dokumenter og dele dem med andre

På sigt

Når det lykkes at få hul igennem mellem Medlemsservice og Google er planen at:

  • Man selv kan oprette én personlig FDF-mail i Medlemsservice. Skal have mindst 5 tegn før @FDF.dk
  • Man kan slette sin FDF-mail
  • Man logger på sin FDF-mail med sit login til Medlemsservice

Løsning for: udvalg, funktioner, kredse mm.

Nu

Mail

Kredse, landsdele, netværk og udvalg har mulighed for at benytte mailgrupper.

Den helt enkle brug af en mailgruppe er at den sender alle mails videre til en eller flere forskellige e-mailadresser.

En mailgruppe kan også sættes op som en fællesindbakke, så kan alle medlemmer af gruppen logge ind og kigge i den fællesindbakke, hvad alle mails ligger. Der kan svares fra mailgruppen, så modtageren ikke oplever en forskel på en mailkonto og en mailgruppe.

Fællesindbakke mm forudsætter at brugeren har en personlig FDF-mailkonto.

Mailgrupper skal begrundes med et formål, som følger en funktion og ikke et personligt behov.

Når gruppen er oprettet følges vejledninger her.

Mailgrupper oprettes af forbundskontoret, men administreres af brugerne.

Opbevaring af dokumenter

FDF har fundet en løsning, som vi er gået i gang med at teste. Den vil i første omgang vil tilbudt landsdele, udvalg under Arenaen og enkelte andre.

Løsning gør at indehavere af en personlig FDF-mail kan tildeles adgang til en mappe. Denne mappe ligger i FDFs workspace og vil blive liggende selv om de stopper og andre kommer til.

Mappen findes ved at logge på sin personlige FDF-mail og kigge i Drev.

Skriv til forbundskontoret hvis det har interesse at være med til at teste løsningen.

På sigt

Mail

  • Alle mailgrupper er koblet til en enhed i Medlemsservice (Kreds, Landsdel, Udvalg mm)
  • Mailgrupper skal have mindst 5 tegn før @FDF.dk

Opbevaring af dokumenter

  • Det vil stille blive rullet til flere enheder (Kredse, udvalg mm)
  • Rettighed til mappen vil blive styret med en funktion i Medlemsservice. Dvs. stopper man i udvalgt forsvinder adgangen til mappen
  • Alle mapper tilknyttes en enhed

Spørgsmål og svar

Hvordan får kredsen, udvalget etc. en mailgruppe?

Der sendes en e-mail til FDF@FDF.dk med et ønske til e-mailadressen.
F.eks. kredsnavn-ledere@fdf.dk - vi godkender IKKE kredsleder@fdf.dk, kasserer@fdf.dk o.lign.

Hvordan får jeg min egen FDF-mail?

FDF-mails kan oprettes manuelt af forbundskontoret. Skriv til akh@FDF.dk, med 4-5 forslag hvad mailadressen skal være før @FDF.dk, det skal være mindst 5 tegn. Den vil så blive oprettet og du får en mail retur med login oplysninger.

Hvordan får kredsen, udvalget etc. et fælles drev?

Skriv til forbundskontoret hvis det har interesse at være med til at teste løsningen.

Hvordan nulstille jeg koden til min FDF-mail?

Du skriver til FDF@FDF.dk, så nulstiller vi den og sender den nye til dig.