Velkommen i Medlemsservice

Her er en guide til hvordan du bedst kommer i gang med Medlemsservice og får opdateret kredsens data

Medlemsservice rummer mange forskellige muligheder for at gøre arbejdet med kredsens administration nemmere. Det kræver naturligvis tilvænning at skulle arbejde i et nyt system og i starten kan det være svært at finde rundt. 

Vi hjælper jer på vej med Introkurser, webinarer og vejledninger. Du kan læse meget mere om Medlemsservice her på hjemmesiden. På denne side finder du et forslag til, hvad du skal gøre først, og hvad du skal være særlig opmærksom på. Alle har adgang til Medlemsservice, men denne guide er tiltænkt kredsledelsen

Tag vejledningen "Velkommen til Medlemsservice" i hånden og udfør de nedenstående punkter efterhånden, som du er klar til det.

To-do-listen

  1. Opdater kredsens stamkort. Se vejledningen side 5
  2. Organiser Hold og klasser. Se vejledningen side 9
  3. Opdater stamkort for Hold. Se vejledningen side 10
  4. Tildel funktioner til alle ledere på børnehold. Se side 24
  5. Tjek, at alle børnemedlemmer har registreret minimum 1 pårørende og at den pårørende har en E-mailadresse. Se vejledningen side 20
  6. Har kredsen svaret på oplysninger om kontingent? Så gå til Regnskab > Rapportering > Kontingentoversigt og se, om alt står rigtigt. Find hjælp i vejledningen "Kontingent i Medlemsservice".
    Har kredsen ikke svaret på oplysninger om kontingent? Så kontakt Forbundskontoret.
  7. Send mail til forældre om at de nu kan logge ind i Medlemsservice for at se og ændre deres og barnets oplysninger. Find mailskabelonen "Forældreguide til Medlemsservice" og ret den til, så den passer til jeres kreds.
  8. Vil kredsen tage hele regnskabsdelen i brug for 2022 eller 2023? Så send jeres seneste godkendte årsregnskab til medlem@FDF.dk