Introkurser

Vi klæder dig på, så du er klar til at arbejde i Medlemsservice.

Introkurser i hele landet

I uge 39 og 40 kan du komme på kursus og blive introduceret til Medlemsservice. Lige nu arbejder vi på at finde lokationer fordelt rundt i landet. Vi holder naturligvis også online introkurser.

Siden her bliver opdateret efterhånden som datoer og steder er klar.

Tid og sted

Herunder kan du se tid og sted for de kurser, der er planlagt indtil videre. Oplysninger om tilmelding kommer senere.

  • Landsdel 1:
    • Arrangement: Lederuddannelsesaften (LUA)
    • d. 6. oktober kl. 18-21 (med spisning)
    • Adresse: Dronninglund Efterskole, Slotsgade 10, 9330 Dronninglund
  • Landsdel 2:
    • Der arbejdes på at finde sted og dato
  • Landsdel 3:
    • Arrangement: Lederuddannelsesaften (LUA)
    • d. 28. september kl. 18.30-21.00
    • Adresse: Hardsyssel Efterskole, Hardsysselvej 2, 7600 Struer
  • Landsdel 4:
    • Der arbejdes på at finde sted og dato
  • Landsdel 5:
    • d. 27. september kl. 18.30-21.00
    • Adresse: Kongeådalens Efterskole, Dovervej 19, 6660 Lintrup
  • Landsdel 6:
    • Der arbejdes på at finde sted og dato
  • Landsdel 7:
    • Arrangement: Lederuddannelsesaften
    • d. 6. oktober kl. 18-21 (med spisning)
    • Adresse: Midtsjællands Efterskole, Tolstrupvej 29, 4330 Hvalsø
  • Landsdel 7 & 8:
    • Arrangementet OIO:
    • d. 1. oktober om formiddagen
    • Adresse: Jomsborgvej 32, 3630 Jægerspris

Online Rundvisning i Medlemsservice

Kom med hele vejen rundt i FDFs nye medlemssystem, Medlemsservice. Der er begrænsede muligheder for at stille spørgsmål til netop dette webinar - til gengæld så får du set alle kroge af det nye system.

  •  Dato kommer senere

Online kurser og inspirationsaftener

Ud over ovenstående fysiske kurser afholder vi også online introkurser og en række tematiske inspirationsaftener/specialkurser i løbet af sensommeren og efteråret. Hvis det giver mening optager vi og offentliggør dem efterfølgende, så alle kan få glæde af dem.

Herunder kan du se, hvad du kan glæde dig til. Dato, tid og tilmelding kommer senere efterhånden som planerne falder på plads. 

Forberedelse til kontingent i Medlemsservice, første runde

Vi har sat Medlemsservice op til at opkræve kontingent, baseret på kredsenes svar på et spørgeskema udsendt i juni måned. 
Skal din kreds i gang allerede i efteråret 2022? Så deltag på et af disse webinarer, hvor vi gennemgår kontingentmodulet og besvarer alle jeres spørgsmål.

  • Mandag den 12. september kl. 19-21
  • Torsdag den 15. september kl. 19-21
  • Mandag den 19. september kl. 16-18

De tre webinarer er ens, så du skal kun deltage én gang.

Hold styr på medlemmernes data

På dette webinar dykker vi ned i medlemsdelen af Medlemsservice. Du bliver bekendt med medlemmers stamkort, hvordan du og medlemmernes selv kan redigere oplysninger, registrering af pårørende, inddeling i hold og klasser, oprykninger, indmeldelse og udmeldelse. Der vil være rig mulighed for at stille spørgsmål.

Inviter til fede arrangementer

På dette webinar dykker vi ned i arrangementsdelen af Medlemsservice. Du får viden om at opsætte tilmeldinger til de små ture, hvor du bare skal vide, om Peter skal med - og til de store lejre, hvor du har brug for viden om skostørrelser, klatretilladelser og har differentierede priser osv., osv.

Efter tilmeldinger er i hus, så kan du redigere svar, trække lister, sende mail med pakkeliste og meget mere. Alt dette hører du også om, ligesom der vil være rig mulighed for at stille spørgsmål.

Medlemsservice for børneledere

På dette webinar er der fokus på de funktioner, der er gode at kende til som ugentlig leder for børnene. Du lærer at finde telefonnumre til pårørende, sende mails til forældrene, oprette en tilmelding til en lille tur, melde ind og ud. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål.

Medlemsservice for kredsledelsen

På dette webinar er der fokus på de funktioner, der giver overblik over kredsen samt gode ideer til arbejdsgangene i den lille og den store kreds. Efter et oplæg vil der være åbent for spørgsmål og sparring.

Forberedelse til kontingent i Medlemsservice, anden runde

Vi har sat Medlemsservice op til at opkræve kontingent, baseret på kredsenes svar på et spørgeskema udsendt i juni måned. 
Skal din kreds i gang i foråret 2023? Så deltag på et af disse webinarer, hvor vi gennemgår kontingentmodulet og besvarer alle jeres spørgsmål.

Regnskab 2023

Overvejer du, om kredsens regnskab skal drives i Medlemsservice fremover? Så deltag på dette webinar, hvor du får en grundig intro til regnskabsmodulet og hvordan det hænger sammen med kontingenter, arrangementstilmeldinger, udlæg osv. Har kommunen særlige krav til regnskabet? Hør tips til at sætte regnskabet op, så det kan bruges i netop din kommune.

Medlemsbekræftelsen (Indberetningen)

Når året er slut, så gør vi status, tæller op og bekræfter. På dette webinar lærer du Medlemsbekræftelsen at kende, så du nemt kan udfylde den.

Foto: Christian Kyed